Laatste COVID-19 updates

Belangrijke informatie

  • Draag een mondkapje (over de mond en neus) in openbare binnen ruimten.
  • Houd altijd minimaal 1,5 meter afstand van anderen.
  • Alle bestellingen moeten contactloos worden opgehaald en bezorgd.
  • Was je handen regelmatig met water en zeep of gebruik desinfecterende handgel.
  • Maak je bezorgtassen schoon met voedselveilige reinigingsproducten.

Update - maandag 8 februari

Avondklok verlengd

De avondklok die sinds zaterdag 23 januari geldt is door de Rijksoverheid verlengd tot 2 maart. Bekijk de onderstaande update om te zien hoe je nog kunt gezorgen tijdens de avondklok.

-

Update - vrijdag 22 januari

Introductie van de avondklok

Eerder deze week kondigde premier Mark Rutte aan dat de maatregelen in Nederland direct worden aangescherpt vanwege een stijging in het aantal COVID-19-meldingen. Er wordt onder andere een avondklok ingevoerd vanaf zaterdag 23 januari , wat inhoudt dat iedereen tussen 21.00 ‘s avonds en 04.30 uur ‘s ochtends binnen moet blijven.

Het kabinet heeft aangegeven dat maaltijdbezorging tijdens de avondklok mag doorgaan. Je kunt dus blijven werken zoals gebruikelijk.

Bewijs van vrijstelling voor avondklok
Wanneer je na 21:00u op pad wil adviseren wij je om de volgende documenten in te vullen en bij je te hebben voor het geval de politie erom vraagt. Deze documenten zorgen ervoor dat je kunt bewijzen dat jij met een geldige reden op straat bent.

(Notitie: de Rijksoverheid heeft geen werkgeversverklaring gemaakt die speciaal voor ZZP’ers is bedoeld. Het advies van de Rijksoverheid (zie hier) stelt dat ZZP’ers een werkgeversverklaring moeten tekenen en hierin de opdrachtgever moeten benoemen. Het op deze manier invullen van de werkgeversverklaring zal geen invloed hebben op jouw status als ZZP’er.)

Hieronder vind je de informatie van Deliveroo die je nodig hebt om de werkgeversverklaring in te vullen.

Voorbeeld Verklaring

De Rijksoverheid heeft bevestigd dat je deze verklaringen zowel geprint als digitaal bij je mag hebben. Bekijk dewebsite van de Rijksoverheidvoor meer informatie over deze documenten.

-

Update - vrijdag 9 oktober

Strengere maatregelen

Alle bestellingen moeten contactloos opgehaald en bezorgd worden.
Dit is om de veiligheid en gezondheid van iedereen in Nederland te beschermen tijdens de uitbraak van COVID-19.

Contactloos ophalen
We hebben al onze restaurant partners gevraagd over te gaan op contactloos ophalen voor riders die met Deliveroo werken. We hebben ze ook borden gestuurd die ze op hun locatie kunnen neerzetten, zodat anderen deze nieuwe veiligheidsmaatregelen begrijpen en respecteren.

Dit doen restaurants om contactloos bezorgen mogelijk te maken:
Ze blijven alle verpakkingen en zakken goed afsluiten met plakband of stickers

  • Ze richten een wachtruimte in voor riders die in het restaurant zijn waar zij ten minste 1,5 meter van elkaar vandaan kunnen wachten
  • Voor andere riders creëren ze een wachtruimte buiten het restaurant
  • Ze creëren zo ver mogelijk van de plek waar voedsel wordt bereid ophaalpunten, zodat er geen direct contact tussen restaurantpersoneel en riders nodig is om een bestelling op te halen
  • Ze wijzen iemand in hun team aan die tijdens drukte het afhalen controleert
  • Ze zorgen dat er bij een ophaalpunt slechts 1 bestelling tegelijk wordt opgehaald
  • Ze stellen waar mogelijk zeep en water of desinfecterende handgel beschikbaar voor riders
  • Vergeet niet je thermotas mee het restaurant in te nemen als je een bestelling komt ophalen. Je moet de bestelling altijd in je thermotas doen en die afsluiten voordat je het restaurant verlaat.

De wachttijden bij restaurants kunnen door deze buitengewone situatie langer worden. We vragen daarom je geduld en begrip in deze situatie.

Contactloos bezorgen
Bij elke nieuwe bestelling van een klant wordt ‘Contactloos bezorgen’ automatisch geselecteerd. We hebben onze klanten een e-mail gestuurd zodat zij weten dat alle bestellingen vanaf nu op deze manier worden bezorgd. Volg deze stappen bij contactloos bezorgen:

  • Laat de klant weten dat je er bent
  • Zet de bestelling bij de klant voor de deur
  • Stap ten minste 1,5 meter achteruit en wacht tot de klant de bestelling ophaalt
  • Markeer de bestelling pas als bezorgd als je hebt gezien dat de klant hem heeft opgehaald
  • Kan een bestelling niet gemakkelijk aan de handvatten uit je thermotas gepakt worden of heb je er 2 bestellingen in zitten, verwijder de bestelling dan uit je tas en zet die bij de klant voor de deur.

Het is in de huidige situatie van het grootste belang dat we de veiligheid van onze riders, restaurantpartners en klanten beschermen. Zorg daarom dat je elke bezorging contactloos doet. Als we herhaaldelijk bericht krijgen dat een rider de richtlijnen voor contactloos bezorgen die door de overheid zijn opgelegd niet opvolgt, wordt zijn of haar overeenkomst van opdracht beëindigd.

Bevat de bestelling producten met een minimale leeftijdsgrens (alcohol), dan moet je nog steeds het alcoholbeleid volgen. 

-

Update - woensdag 15 maart

Maatregelen COVID-19

Bij Deliveroo nemen we de veiligheid van onze riders, restaurants en klanten bijzonder serieus, met name nu het aantal gemelde gevallen van COVID-19 (coronavirus) toeneemt.

De overheid heeft aangekondigd dat alle horeca in heel Nederland tot 6 april gesloten zijn. Het bezorgen van eten blijft echter mogelijk. Deliveroo blijft dus geopend en klanten kunnen eten blijven bestellen bij restaurants op Deliveroo.

Dit betekent dat je kunt blijven werken wanneer je wilt, en bestellingen bij onze restaurant partners op kunt halen.

We hebben ook contact met al onze restaurant partners en hebben hen geïnformeerd dat zij nog steeds hun eten kunnen laten bezorgen via Deliveroo. We hebben hen ook gevraagd om zeep, water, handgel en antibacteriële doekjes aan riders aan te bieden waar mogelijk.

Hier kun je meer informatieen instructies vinden om jezelf en anderen gezond te houden tijdens COVID-19. Voor het meest recente nieuws over COVID-19 check alsjeblieft de website van het RIVM

Hieronder staan een aantal eenvoudige maar belangrijke maatregelen die je hiervoor kunt nemen. We houden je op de hoogte van eventuele wijzigingen naarmate de situatie vordert.

-

Contactloos bezorgen

Hoe bezorg je contactloos:

  1. Laat de klant weten dat je er bent
  2. Zet de bestelling bij de deur
  3. Neem ten minste 1,5 meter afstand en wacht tot de klant de bestelling heeft opgehaald
  4. Markeer de bestelling pas als bezorgd nadat de klant de bestelling heeft opgehaald

Veilig werken met Deliveroo
Was regelmatig je Deliveroo kit of andere kleding die je tijdens het bezorgen draagt.

  • Was je handen grondig met water en zeep voordat je online gaat. Neem een fles desinfecterende handgel mee zodat je ze tijdens het bezorgen schoon kunt houden.
  • Bewaar voedsel altijd in een thermotas om het risico op blootstelling aan potentiële besmettelijke virussen en bacteriën in de lucht zo klein mogelijk te houden.
  • Sluit je tas af zodra je een bestelling verpakt hebt en houd die gesloten tot je de locatie van de klant bereikt.
  • Controleer de website van het RIVM regelmatig op het advies dat ze geven.
  • Ga niet online als je je ziek begint te voelen of symptomen van COVID-19 hebt. Raadpleeg direct een arts en vermijd nauw contact met anderen.
  • Breng ons meteen op de hoogte als je positief bent getest op COVID-19. We nemen dan direct contact op met alle restaurants en klanten met wie je in de afgelopen periode in contact bent geweest, zodat we kunnen controleren of zij symptomen van COVID-19 hebben.